کاربران عزیز لطفا به فروم کومه بپیوندید به تالار کومه بپیوندید
سلام ،برای دستابی انجمن کومه به آدرس coome.ir بیایید.
+6 امتیاز
1.1k بازدید
سوال شده توسط (490 امتیاز)
ویرایش شده توسط

سئو و بهینه سازی سایت چه طوری انجام میشه ؟

آیا با سئو می تونیم بازدید به سایت رو زیاد کنیم ؟ چطوری هست ؟

مرسی

4 پاسخ

+3 امتیاز
پاسخ داده شده توسط (16.6k امتیاز)

ابزارهای سئو، ابزارهایی هستند که با استفاده از آنها می توانید سایت خود را به درستی و بطور موثر ایجاد و راه اندازی کنید. فکر نکنید بدون استفاده از آنها می توانید در گوگل به رنکهای بالاتر دست بیابید. برای این منظور باید استراژی سئو شما خوب و مناسب باشد.

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد. 

 استفاده از ابزارهای سئو می تواند در وقت شما صرفه جویی کرده، برای شما موثر بوده و در دراز مدت نتایج قابل توجه مفیدی را برای شما به بار آورد. در زیر فهرست ۱۰ سایت رایگان سئو (SEO) را به شما معرفی می کنیم تا با استفاده از آنها وب سایت خود و همچنین لینکها (Links) و بک لینکها (Backlinks) را کنترل کنید: 
 
 
 
+5 امتیاز
پاسخ داده شده توسط (16.6k امتیاز)

۱- سایت Google Webmaster Tools

http://www.google.com/webmasters/tools/

 

بعنوان یک وب مستر(کسی که مالک یک سایت اینترنتی می باشد) حتما باید از Google Webmaster Tools استفاده کنید.

این ابزار رایگان سئو، این امکان را به شما می دهد تا به سرعت خطاهایی همانند صفحات ۴۰۴ و مشکلات redirection، مطالب کپی شده، بک لینکها و ایندکس گذاری سایتها را از جمله نقشه سایت و تکرار خطاهای crawl را کنترل و شناسایی کنید.

 

۲- سایت Pingdom Tools

 

http://tools.pingdom.com/

 

سایت Pingdom یک ابزار رایگان سئو ارائه می دهد که با استفاده از آن می توانید سرور، شبکه و وب سایت خود را بررسی کنید.

بعنوان نمونه، ابزارهای Pingdom می توانند زمان بارگذاری یک وب سایت، سرورهای DNS و تنظیمات یک دامنه و اتصال شبکه به یک سرور را مورد آزمایش قرار دهند. هشدارهای لازم می توانند از طریق SMS و ایمیل فعال شده و ارسال شوند.

 

۳- سایت SEO Site Check Up

 

http://www.seositecheckup.com/

 

همانطور که از نام آن پیداست، این سایت یک آنالیز رایگان و کامل از کل سئو سایت شما ارائه می دهد.

تمامی عناصر سایت کنترل می شوند از جمله آمار صفحات، داده های سایت، متا تگها، یادداشتهای صفحه، شی، ها، امنیت سایت و بسیاری از آیتمهای دیگر. با استفاده از این ابزار می توانید بک لینکهای خود را نیز کنترل کنید.

 

۴- سایت SEO Workers

 

http://www.seoworkers.com/tools/analyzer.html

 

 سایت SEO Workers یک ابزار آنالیز رایگان و بسیار قدرتمند سئو است که به شما کمک می کند تا پتانسیل رنکینگ صفحات وب خود را آنالیز کرده و اندازه گیری کنید.

نه تنها این سایت قسمت عنوان سایت همانند عنوان تگهای توصیفی متا و لغات کلیدی را آنالیز و بررسی می کند، بلکه توصیه هایی را نیز مبنی بر اصلاح سایت شما ارائه می دهد.

 

۵- سایت GSite Crawler

 

http://gsitecrawler.com/

 

این سایت یک برنامه رایگان برای ویندوز است که فایلهای نقشه سایت(Sitemap) را برای گوگل ایجاد می کند. همچنین این سایت این امکان را برای شما فراهم می آورد تا در ایندکس گذاری صفحات وب سایت تان به گوگل کمک کنید.

سایت Gsite Crawler این امکان را به شما می دهد تا یک فایل نقشه سایت عالی برای وب سایت خود ایجاد کنید. داشتن یک نقشه سایت مناسب برای سئوی سایت شما بسیار لازم است.

 

۶- سایت Yellowpipe Lynx Viewer Tool

http://www.yellowpipe.com/yis/tools/lynx/lynx_viewer.php

 

این سایت یک ابزار آنلاین سئو است که با استفاده از آن می توانید نحوه مشاهده سایت خود از دید رباتهای موتورهای جستجوی وب را مشاهده کنید. در حقیقت می توانید صفحات وب خود را در Lynx که مرورگر وب متنی می باشد مشاهده کنید.

علاوه بر آن، این سایت به شما کمک می کند تا متوجه شوید کدامیک از صفحات وب شما بصورت  صفحات خراب مشاهده می شوند. همچنین می توانید نسخه کامل این ابزار را برای مشاهده نتایج بهتر دانلود کنید.

 

۷- سایت Open Site Explorer

 

http://www.opensiteexplorer.org/

 

این سایت یکی از محبوبترین ابزارهای رایگان سئو می باشد که توسط SEOMoz ارائه می شود. این سایت یک آنالیز بسیار قوی از سیگنالهای روی صفحات همانند تگهای HTML، لینکهای دور دست و منبع مربوط به آنها را به همراه بسیاری از موارد دیگر ارائه می دهد.

این ابزار بسیار شبیه به ابزار webmaster Tools گوگل عمل می کند . برنامه SEOMoz Pro( که نسخه پریمیوم آن می باشد) قابلیتهای بیشتری را به ما ارائه می دهد. با این وجود می توانید از نسخه Trail آن نیز بطور رایگان استفاده کنید.

 

۸- سایت Xenu Linksleuth

 

http://home.snafu.de/tilman/xenulink.html

 

این سایت مشکلات روی سایت شما را مشخص می کند. بعنوان مثال، لینکهای شما را کنترل می کند(تا مشاهده کند که آیا لینکهای قطع شده وجود دارد یا خیر)، به بررسی redirectionها می پردازد، مطالب کپی شده را آنالیز می کند(عنوان، توصیف متا تگ و غیره) و نیز زمان بارگذاری سایت شما را نشان می دهد.

قابلیت جالب دیگری که توسط این سایت ارائه می شود، توانایی شناسایی تمامی صفحاتی است که به یک صفحه ارائه شده اشاره دارند. استفاده از این قابلیت زمانی بسیار مفید می باشد که می خواهید تمامی لینکهایی را که به یک صفحه حذف شده اشاره دارند، شناسایی کنید.

 

۹- سایت Link Diagnosis

http://www.linkdiagnosis.com/

 

این سایت یک ابزار رایگان و بسیار محبوب سئو را ارائه می دهد که بک لینکها و anchorهای آنها را کنترل می کند. می توانید Firefox Extension را دانلود کنید و به کمک آن از بسیاری از قابلیتهای دیگر آن بهره مند شوید.

 

۱۰- سایت Majestic SEO

http://www.majesticseo.com/

 

این سایت دارای یک ابزار رایگان قدرتمند سئو می باشد که برای آنالیز بک لینکها بسیار مفید و قابل توجه می باشد. مرورگر این سایت خلاصه ای از تمامی دامین های ارجاع شده و بک لینک های خارجی را به شما ارائه می دهد.

ابزار تاریخچه بک لینک این سایت به شما امکان می دهد تا تعداد بک لینکها را برای سایت خود مشخص کنید و همچنین تغییر و تحول آنها را در طول زمان پیگیری کنید. بنابراین می توانید به راحتی ساخت لینک خود را مدیریت کنید. در نسخه های پریمیوم این سایت می توانید به قابلیتهای بیشتری دست پیدا کنید.

منبع صبحانه انلاین

 

اطلاعی در این مورد نداشتم اینارو از جستجو تو سایتای مختلف پیدا کردم

دارای دیدگاه توسط (100 امتیاز)
سلام دوستان خیلی عالی بود این نکات
 ببخشید یه سوال داشتم نمیدونستم تو کدوم قسمت بپرسم
این سایت http://www.jocar.ir با چه زبانی برنامه نویسی شده؟؟؟
من تازه دارم برنامه نویسی یاد میگیرم ممنون میشم کمکم کنید
دارای دیدگاه توسط (490 امتیاز)
اطلاعات سایت جوکار :
IIS 8.5 = Web Server
Microsoft ASP.NET 4.0.30319= Web Framework
jQuery 2.1.3= JavaScript Framework
jQuery UI 1.11.2 = JavaScript Framework
Windows Server = Operating System
Google Analytics = Analytics
+3 امتیاز
پاسخ داده شده توسط (490 امتیاز)

دوستان من تو سرچ هام برای سوال خودم به این سایت رسیدم :

افزایش بازدید سایت بر اساس سئو – درس اول

افزایش بازدید سایت بر اساس سئو – درس دوم

کمی سخت توضیح داده ولی همونی بود که دنبالش بودم .

+2 امتیاز
پاسخ داده شده توسط (3.3k امتیاز)

سلام میتونین به این سایت مراجعه کنین کلی مطلب در مورد سئو داره

seotabriz.ir/

بازی آنلاین | online games دیجی ابزار وسایت | فروم
...