کاربران عزیز لطفا به فروم کومه بپیوندید به تالار کومه بپیوندید
سلام ،برای دستابی انجمن کومه به آدرس coome.ir بیایید.
0 امتیاز
219 بازدید
سوال شده توسط (6.7k امتیاز)
روش های بارداری و علائم بارداری

اگر زنان وقتی برای اول باردار می شوند، علائم و نشانه هایی در خود می بینند که بعد از مراجعه به پزشک متخصص و آزمایشات پزشکی که به عمل می آید باردار بودن آنها قطعی می شود. چون متاسفانه در شروع بارداری گاهی از اوقات علائم و آزمایشات پزشکی کافی برای تشخیص نیستند بنابراین جهت تایید تشخیص بارداری باید از آزمایشات پزشکی کمک گرفت. در مقاله های قبلی روش های فهمیدن حاملگی را توضیح دادیم . با ما همراه باشید تا روش های بارداری و علائم احتمالی بارداری را بیان کنیم.



روش های بارداری

علائم احتمالی بارداری
 
  1. قطع شدن قاعدگی: قطع کامل قاعدگی را نزد و هر زن جوانی باید به حساب بارداری گذاشت مگر اینکه ثابت شود که زن باردار نیست اگر چه قاعدگی زنانگی ممکن است به علل مختلفی برای مدت چند روز، یک هفته و یا بیشتر به تاخیر بیافتد ولی اصولاً زن هایی که قبلا قاعدگی مرتب و منطقی داشته اند تاخیر چند روز در قاعدگی شان را باید به حساب بارداری گذاشت و امتحانات لازمه را جهت تشخیص به عمل آورد.
  2. تغییرات سینه : بسیاری از دختران و زنان قبل از شروع قاعدگی از سفت شدن و حساسیت سینه هایشان شکایت می کنند که معمولا بعد از اتمام قاعدگی آنها برطرف می*شود. در موقع بارداری، سنگینی و بزرگی پستان ها واضح تر شده و حساسیت آنها نیز زیادتر می*شود. در ماه های چهارم و پنجم بارداری، گاهی از اوقات با فشار دادن نوک پستانها مایع غلیظ سفید رنگ مایل به زردی خارج می شود به نام کلستروم که باید تشخیص بارداری کمک زیادی می*کند. در اطراف نوک پستان بسیاری از زنان باردار هاله سیاهرگی نمایان می*شود که گاهی اوقات همراه با جوش های برجسته ای نیز می باشد. وجود این علائم کمک خوبی برای تشخیص بارداری می*باشد.
  3. ویار و حالت تهوع: بر طبق آمار بیش از یک سوم زنان باردار از دل به هم خوردگی و تهوع شکایت می کنند. این حالت اکثر اوقات ها صبح ها بعد از برخاستن به وجود می آید و گاهی از اوقات به قدری شدید و ناراحت کننده می*شود که منجر به استفراغ می گردد. ویار ، میل هوسانه ای است که غالب زنان در موقع بارداری نسبت به بعضی مواد غذایی مخصوصاً ترشیجات پیدا می کنند و این حالت تمایل گاهی از اوقات نسبت به مواد غیر غذایی مانند گچ دیوار و یا خاک روی زمین نیز ایجاد می گردد. حالت ویار و تهوع صبحگاهی ممکن است زود خیلی زود مثلا دو هفته بعد از عقب افتادن قاعدگی ظاهر گردد ولی معمولا شدت آن بیشتر در ماه های اول و دوم بارداری بوده و تا اوایل چهار ماهگی از بین می*رود .

    روش های بارداری


به طور استثناء گروهی از زنان باردار این حالت را تا مدت های طولانی دارند. علت ویار شدید و تهوع هنوز معلوم نشده است ولی در پیدایش آنها عوامل روحی و عصبی تا حدی موثر می باشند .
 
  1. بزرگ شدن شکم: بزرگ شدن و جلو آمدن شکم تا قبل از سه ماهگی که رحم در داخل حفره و لگن بزرگ می شود محسوس نیست ولی از ماه سوم به بعد رحم تدریجا بزرگتر شده و در بالای استخوان عانه حس می*شود و شکم نیز به همین علت به جلو می*آیند.
  2. سایر علائم بارداری: از قبیل ظاهر شدن لک و پیس صورت ورم دست و پا کم خوابی، حالت عصبی، سردرد، سرگیجه و تکرار ادرار جزئی بوده و اهمیت تشخیص ندارند.

2 پاسخ

0 امتیاز
پاسخ داده شده توسط (500 امتیاز)
ویرایش شده توسط

اگز برای بارداری خود نیاز به دکتر متخصص زنان دارید دکتر معصومه یونسی را معرفی میکنیم. برای گرفتن نوبت اینترنتی دکتر یونسی به لینک زیر مراجعه نمایید.

دکتر معصومه یونسی متخصص زنان

0 امتیاز
پاسخ داده شده توسط (500 امتیاز)

برای گرفتن نوبت اینترنتی دکتر وحیدی به لینک زیر مراجعه نمایید.

دکتر سیمین وحیدی متخصص ارولوژی

بازی آنلاین | online games دیجی ابزار وسایت | فروم
...