کاربران عزیز لطفا به فروم کومه بپیوندید به تالار کومه بپیوندید
سلام ،برای دستابی انجمن کومه به آدرس coome.ir بیایید.
0 امتیاز
82 بازدید
سوال شده توسط (3.3k امتیاز)

طول عمر یو پی اس یکی از پارامترهای اصلی خرید آن است که بایستی به هنگام خرید و هم چنین استفاده مورد توجه قرار گیرد. باتری یو پی اس اصلی ترین عضو آن بوده و تاثیر زیادی در طول عمر و کارکرد آن دارد. با بالا بودن کیفیت و میزان دوام باتری سرعت شارژ و قیمت آن نیز بالا خواهد بود. برای آشنایی بیش تر به مقالات مربوط به معرفی انواع برندهای باتری یو پی اس مراجعه کنید. توجه شما به هنگام انتخاب یک دستگاه ups  و اطمینان از صحت کارکرد آن رابطه مستقیمی با طول عمر یو پی اس خواهد داشت. در ادامه با نکات افزایش طول عمر این دستگاه های منبع تغذیه بی وقفه آشنا می شوید.

جهت افزایش طول عمر یو پی اس چه نکاتی را رعایت کنیم؟

برای استفاده بهتر از هر وسیله و دستگاهی لازم است که به برخی مسائل بیش تر دقت و توجه گردد تا بتوان سال های سال از آن ها استفاده کرد. یو پی اس نیز از این موضوع به دور نیست و می توان با رعایت برخی نکات طول عمرش را افزایش داد. این نکات عبارت اند از؛

  • انجام چک آپ دوره ای:  با این کار می توانید یو پی اس را مورد بررسی قرار داده و به طول عمر آن بیافزایید.
  • خرید یو پی اس با توان بالاتر:  با انتخاب توان بالاتر، دستگاه ups شما مجبور نخواهد بود که با حداکثر توانش کار کند و در نتیجه طول عمر یوپی اس بیش تر خواهد شد.
  • توجه به شرایط محیطی:  با توجه به کاتالوگ دستگاه خریداری شده دما و شرایط کاری مناسب آن را فراهم سازید.
  • عدم استفاده از یو پی اس آنلاین :  یو پی اس های آنلاین به علت کار کرد همیشگی شان دچار فرسودگی بیشتری می شوند. به همین خاطر در صورت برآورده ساختن نیاز خود یا کم بودن توان مصرفی از نوع یو پی اس آفلاین یا لاین اینتر اکتیو استفاده گردد.

طول عمر یو پی اس

میزان تاثیر دما بر طول عمر یو پی اس

مناسب ترین دما جهت نگه داری و به کارگیری باتری های یو پی اسی بین ۱۵ الی ۲۰ درجه سانتی گراد است.  هم چنین لازم است جهت تهویه و محفظه یا کابینت باتری اتاق مناسب و حتی جداگانه انتخاب شود. توجه داشته باشید که با افزایش دمای محیط طول عمر باطری یوپی اس کاهش خواهد یافت. برای نمونه در دمای بالای ۳۰ درجه سانتی گراد طول عمر یو پی اس چیزی در حدود ۶۰ درصد کم می شود. از قراردادن دستگاه منبع تغذیه بی وقفه خود در معرض تابش مستقیم آفتاب و کنار وسائل گرمایشی جدا پرهیز کنید. علاوه بر این بایستی فاصله قرار گیری سیستم ups  با سایر وسایل برقی و دیوارها و دیگر یوپی اس ها بیش تر از ۱۵ سانتی متر باشد.

https://irups.com/طول-عمر-یو-پی-اس/

پاسخ شما

نام شما برای نمایش - اختیاری
حریم شخصی : آدرس ایمیل شما محفوظ میماند و برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی به کار نمی رود
کد امنیتی:
لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید
برای جلوگیری از این تایید در آینده, لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید.
بازی آنلاین | online games دیجی ابزار وسایت | فروم
...