کاربران عزیز لطفا به فروم کومه بپیوندید به تالار کومه بپیوندید
سلام ،برای دستابی انجمن کومه به آدرس coome.ir بیایید.
0 امتیاز
62 بازدید
سوال شده توسط (300 امتیاز)

تماشای فیلم و سریال به عنوان یکی از کارهای جذاب و سرگرم کننده برای هر کدام از ما است که البته برخی دوست دارند به سینما بروند و در آنجا به تماشای فیلم بپردازند ولی عده ی دیگر ترجیح میدهند این کار را در منزل انجام بدهند و اوقات فراغتشان را به این طریق سپری کنند. دیدن جدیدترین فیلم ها و سریال های بروز در بین علاقه مندان به این سرگرمی جایگاه ویژه ی داشته است.

گونه یا ژانر فیلم برای دسته‌بندی فیلم‌ها بر اساس شباهت‌های موضوعی و داستانی که فیلم بر آن‌ها بنا شده‌است، به کار می‌رود. فیلم هایی سینمایی با توجه به ژانر یا موضوع به چندین نوع مختلف تقسیم میشوند که به معرفی چند ژانر برتر میپردازیم:

فیلم کمدی :

کمدی (شادی‌نامه یا شادانه) (به یونانی باستان: κωμῳδία / kōmōidía) و (به لاتین: comoedia) یکی از سبک‌های نمایشی است که از واژهٔ یونانی kōmōidía (متشکل دو بخش κῶμος kỗmos، جشنی به افتخار دیونسیوس، و ἀοιδή (آواز)) ریشه می‌گیرد.

معادل فارسی این کلمه به عنوان سبک نمایشی، خنده دار است.

  • به ظاهر هدف کمدی خنده و تفریح است اما در حقیقت مسائل جدی در پردهٔ شوخی نموده می‌شود. در کمدی شخصیت قهرمانان و شکست‌هایشان بیشتر جنبهٔ شادی‌آور و عمدتاً سرگرمی دارد و معمولاً بیننده بدان توجه جدی نمی‌کند. تماشاگر ازقبل می‌داند که فاجعهٔ بزرگی اتفاق نخواهد افتاد بلکه سیر حوادث در جهت کامرانی قهرمان یا قهرمانان است. قهرمانان کمدی اکثراً افرادی از قشر متوسط یا پایین جامعه‌اند که در طول نمایش مرتکب اشتباهات یا رفتارهایی می‌شوند که مخاطب بر دردسرسازبودن یا اشتباه بودن این اهمال اشراف کامل دارد. (سطح آگاهی مخاطب از قهرمان در مورد مسایل و رخدادها بالاتر است و همین موجب خنده‌است)
  • ارسطو می‌نویسد: "کمدی تقلید و محاکاتی است از اطوار و اخلاق زشت، نه این که توصیف و تقلید بدترین صفات انسان باشد؛ بلکه فقط تقلید و توصیف اعمال و اطوار شرم آوری است که موجب ریشخند و استهزاء می‌شود. آنچه موجب ریشخند و استهزاء می‌شود امری است که در آن عیب و زشتی هست، اما آزار و گزندی از آن (عیب و زشتی) به کسی نمی‌رسد»

فیلم اکشن

فیلم اکشن یکی از ژانرهای فیلم است که در آن یک یا چند قهرمان اصلی با مجموعه‌ای از درگیری‌های فیزیکی، رزمی و جنگی روبرو می‌شوند. قهرمان اصلی فیلم برای پیروزی باید بر دشمنان خود غلبه کند.

دوران رشد فیلم‌های ژانر اکشن بیشتر در دهه ۷۰ میلادی بود. در طول تاریخ این ژانر، از بروس لی به عنوان اولین بازیگری که باعث حرکت و محبوبیت این ژانر شد، یاد می‌کنند. پیشرفت در برنامهٔ کامپیوتری "ساخت جلوه‌های ویژه (به انگلیسی:CGI)" باعث شد تا ساخت صحنه‌های اکشن و سایر آثار مجازی که نیازمند تلاش‌های تیم‌های بدل کار حرفه‌ای در گذشته بود، ارزان‌تر و آسان‌تر شود.

اگر چه واکنش‌ها به فیلم‌های اکشن شامل مقادیر عمده‌ای از جلوه‌های ویژه، به عنوان فیلم‌هایی که از انیمیشن‌های کامپیوتری برای ساخت رویدادهای تخیلی و فوق باور استفاده می‌کردند شناخته شده بودند، بیشتر اوقات با انتقاد مواجه می‌شدند.

فیلم عاشقانه 

عشق حسی است که به معنای دوست داشتن شدید فرد یا چیزی است. همچنین احساسی عمیق، علاقه‌ای لطیف یا جاذبه‌ای شدید است که محدودیتی در موجودات و مفاهیم ندارد اما محدودیت در فکر و عملکرد دارد. حتی می‌تواند در حوزه‌هایی غیرقابل تصور ظهور کند. همچنین نوعی عاطفه در مورد دیگران یا جذابیت بی‌انتها برای دیگران است

فیلم مهیج

مهیج (به انگلیسی: Thriller) یا دلهره‌آور ژانری در ادبیات، فیلم و تلویزیون است که در آن از تعلیق، کشش و هیجان به عنوان عناصر اصلی استفاده شده‌است. این ژانر در زیررده ژانرهای رازآلود و جنایی محسوب می‌شود و شباهت نزدیکی نیز با ژانر ترسناک دارد. پس از ترور جان اف کندی فیلم‌های تریلر سیاسی بسیار محبوب شدند. درخشان‌ترین نمونه‌های این فیلم‌ها ساخته‌های آلفرد هیچکاک بوده‌است.

فیلم جنایی

فیلم‌های جنایی (به انگلیسی: crime film) نام نوعی از ژانرهای سینمایی است. فیلمی که در آن جستجوی شخصیت اصلی فیلم، که معمولاً کارآگاه یا مأمور پلیس یا روزنامه‌نگار یا وکیل است، به افشای اسرار یک جنایت منتهی می‌شود.[۱] این فیلم‌ها به تاریخچه‌های واقعی جنایت‌ها، یا اقتباس از داستان‌های جنایی تبهکاران و جنایتکاران مافیا و… می‌پردازند. اکثر این گونه فیلم‌ها درجهٔ سنیِ R (افراد زیر ۱۷ سال باید به همراه والدین یا یک بزرگتر از خود فیلم را تماشا کنند) گرفته‌اند.

انواع و فیلم‌های جنایی

  • فیلم‌های جنایی دلهره آور: این فیلم‌ها اکثراً با قالب اکشن آمیخته شده‌اند و جهت به هیجان آوردن تماشاگر مناسب تماشا هستند. مانند اکثر فیلم‌های دیوید فینچر (به‌طور مثال فیلم هفت)
  • فیلم‌های جنایی ترسناک: این فیلم‌ها فیلم‌هایی با داستان‌های جنایی هستند که با ژانر ترسناک (فراتر از دلهره آور) آمیخته شده‌اند. مانند سری فیلم‌های هانیبال که معروف‌ترین آنها سکوت بره‌ها ست و سری فیلم‌های اره.
  • فیلم‌های نوآر: فیلم‌های جنایی که در دهه‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۷۰ را شامل می‌شدند. نمونه امروزی آنها فیلم شهرگناه قسمت اول و دوم است.
  • فیلم‌های mob: این گونه فیلم‌های گنگستری اصیل هستند که نوعی دستگاه مافیا را شامل می‌شوند. بسیاری از آنها جنبهٔ اقتباسی دارند. مانند آثار تحسین شده‌ای مثل: پدرخوانده، روزی روزگاری در آمریکا، جاده‌ای به سوی تباهی، داستان عامه پسند،رفتگان و دار و دسته‌های نیویورکی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.
  • فیلم‌های جنایی حقیقی: این فیلم‌های براساس حوادث واقعی ساخته شده‌اند. مانند فیلم‌های رفقای خوب و بانی و کلاید.
  • فیلم‌های دربارهٔ دزدی: فیلم‌هایی هستند که بر اساس حوادث قبل و بعد از سرقت‌های جنایی، خواه چه حقیقی و چه خیالی مانند فیلم‌های بعد از ظهر سگی، سگ‌های انباری و مخمصه.
  • فیلم‌های کارآگاهی : این فیلم‌ها که شخصیت‌های اول آنها معمولاً کارآگاهان و پلیس‌ها هستند دربارهٔ حل کردن یک معما هستند و اغلب اوقات تماشاگر با آنها همراه هستند. مثل فیلم محلهٔ چینی‌ها ساختهٔ رومن پولانسکی و مظنونین همیشگی ساختهٔ برایان سینگر.

فیلم درام

درام (به فرانسوی: Drame) در لغت به‌معنی نمایش است و در کاربرد به دو معنای نمایشنامه و اجتماعی به عنوان سبک فیلم گفته می‌شود. از نویسندگان بزرگ در این زمینهٔ گسترده می‌توان از ویلیام شکسپیر، کریستوفر مارلو، بِن جانسن، هنریک ایبسن و بسیاری دیگر از نمایش‌نامه‌نویسان بزرگ نام برد.

دو ماسک که نشان دهندهٔ کمدی و تراژدی است.کلمه درامدرام حالت خاص از روایت، معمولاً داستانی، بیان واکنش در عملکرد است. ریشهٔ این اصطلاح از کلمه یونانی δρᾶμα به این معنای انجام دادن یا عمل کردن است.اصطلاح «درام» اشاره به شاخه دراماتیک ادبیات؛ هنر دراماتیک دارد.

اصطلاح «درام» می‌تواند به هر یک از انواع عملکردهای نمایشی، از جمله فیلم، برنامه‌های رادیو و برنامه‌های تلویزیونی اشاره کند.با این حال، این مقاله صرفاً به اجرای بازیگران بر روی صحنه تئاتر مربوط می‌شود. بر خلاف سایر اَشکال ادبیات، ساختار این متون نمایشی مستقیماً مخاطبین را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معادل فارسی این کلمه به عنوان سبک نمایشی، اجتماعی است.

منبع مقاله: ویکی پدیا

سایت هکس دانلود یکی از بهترین سایت دانلود فیلم و سریال ایرانی و خارجی میباشد که زمینه دانلود فیلم با لینک مستقیم را برای ایرانیان فراهم کرده تا بتوانند فیلم ها و سریال های خود را هر جا که هستند دانلود کنند.

بهترین سایت دانلود فیلم هکس دانلود

پاسخ شما

نام شما برای نمایش - اختیاری
حریم شخصی : آدرس ایمیل شما محفوظ میماند و برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی به کار نمی رود
کد امنیتی:
لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید
برای جلوگیری از این تایید در آینده, لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید.
بازی آنلاین | online games دیجی ابزار وسایت | فروم
...